SZKOŁA JĘZYKÓW OBCYCH OPTIMA

Rozwój sprawności manualnych

Z dumą patrzymy, jak nasze dzieci w coraz młodszym wieku opanowują różne sprawności. Coraz wcześniej zaczynają czytać, pisać  i liczyć. Znają  masę pojęć zasłyszanych z rozmów dorosłych bądź z telewizji, zachwycają dziadków umiejętnością obsługi smartfona czy komputera. Natomiast jest pewien zakres, w którym współczesne dzieci pozostają daleko w tyle za poprzednimi pokoleniami:  to sprawność manualna i techniczna. Obecnie wszystko ma być proste: zamiast guzików – suwaki, zamiast sznurowadeł – rzepy; na zajęciach edukacyjnych – przykleja się gotowe naklejki. Elektroniczne gadżety wyparły tradycyjne zabawki. Któraż mała dziewczynka zechce uczyć się z babcią szydełkowania bądź haftu i któryż mały chłopiec zechce z dziadkiem naprawiać rower!  Rodzice i pedagodzy zapomnieli, że prace manualne i techniczne oprócz kształtowania bezpośrednich sprawności doskonalą również cierpliwość, dokładność, rozwijają umiejętność czekania. Dlatego zaplanowaliśmy zajęcia „konstruktor”. Podczas nich mali uczestnicy samodzielnie wykonując drobne instalacje lub układając skomplikowane motywy rozwijają koordynację oka i ręki oraz ogólną sprawność palców (tak istotne w nauce pisania), nabywają też cenną wiedzę, że do sukcesu idziemy małymi kroczkami.