NOWOCZESNA EDUKACJA W GMINIE PĄTNÓW

Nowoczesna edukacja w Gminie Pątnów to projekt zrealizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Partnerami w projekcie była Gmina Pątnów i Optima.
Celem projektu Nowoczesna edukacja w Gminie Pątnów było:
Podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy, a także rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W projekcie uczestniczyły szkoły:
- Zespół Szkół Samorządowych w Pątnowie
- Zespół Szkół Samorządowych w Dzietrznikach
- Zespół Szkół Samorządowych w Załęczu Małym
ZAJĘCIA DODATKOWE W RAMACH PROJEKTU Nowoczesna edukacja w Gminie Pątnów
Aby pomóc uczniom w rozwijaniu kompetencji kluczowych zorganizowaliśmy zajęcia dodatkowe – koła zainteresowań oraz zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz języków obcych.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
W celu wyrównywania szans uczniów z niepełnosprawnościami oraz deficytami prowadziliśmy zajęcia:
- rewalidacyjne
- logopedyczne
- kompensacyjno-korekcyjne
- socjoterapeutyczne
OBÓZ JĘZYKOWY W RAMACH PROJEKTU Nowoczesna edukacja w Gminie Pątnów
Aby podnieść kompetencje uczniów i uczennic z języka angielskiego zorganizowaliśmy dla nich obóz językowy w miejscowości Wawrzkowizna. Tam uczestnicy ze szkół w Pątnowie, Dzietrznikach oraz Załęczu Małym oprócz nauki, mieli możliwość relaksu na świeżym powietrzu i dobrej zabawy.
Warto podkreślić, że zajęcia językowe prowadzili native speakerzy: z Wielkiej Brytanii, Australii i Republiki Południowej Afryki. Lektorzy ci – oprócz prowadzenia lekcji języka angielskiego – organizowali animacje, gry sportowe, zabawy, działania artystyczne. Wszystko po to, by dzieci uzyskały tzw. „pełne zanurzenie” – całodzienne obcowanie z językiem obcym, dzięki czemu można przyswajać wiedzę szybciej.
WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI
Kadra szkół została objęta szkoleniami z zakresu:
- wykorzystania TIK w nauczaniu przedmiotowym
- nauczania przedmiotów przyrodniczych metodą badań, doświadczeń i eksperymentów
- pedagogiki specjalnej
DOPOSAŻENIE PLACÓWEK
Szkoły objęte projektem otrzymały również bogate wyposażenie dydaktyczne. Zgodnie z przeprowadzoną diagnozą i inwentaryzacją placówki otrzymały:
- sprzęt i narzędzia TIK: komputery, laptopy, infrastrukturę sieciową, tablice multimedialne, drukarki
- pomoce dydaktyczne do pracowni przyrodniczych – związane zarówno z nauczaniem chemii, jak i fizyki, przyrody oraz biologii
- materiały i pomoce edukacyjne niezbędne do diagnozy, jak i także do terapii uczniów i uczennic o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- książki i podręczniki do nauczania języka angielskiego