PODNIESIENIE JAKOŚCI EDUKACJI W LICEACH OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH W OLEŚNICY

Podniesienie jakości edukacji w liceach ogólnokształcących w Oleśnicy to projekt realizowany w okresie od stycznia 2017 r. do końca października 2018 r. Projekt złożyliśmy w odpowiedzi na konkurs w ramach Poddziałania 10.2.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 10.2.2 „Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – ZIT Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego”.

CELEM PROJEKTU  Podniesienie jakości edukacji w liceach ogólnokształcących w Oleśnicy BYŁO:

  • podniesienie kompetencji  kluczowych  i  ukształtowanie  właściwych  postaw  niezbędnych  na  rynku  pracy  uczniów   I  LO i II LO w Oleśnicy
  • podniesienie potencjału szkół poprzez doposażenie w nowoczesne pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć z przedmiotów przyrodniczych oraz sprzęt TIK
  • wzrost kompetencji nauczycieli w zakresie TIK i nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w sposób oparty o badania, eksperyment i logiczne myślenie
  • wzrost kompetencji nauczycieli w zakresie nauczania w sposób stymulujący kreatywność i innowacyjność uczniów

ZADANIA W RAMACH PROJEKTU  

Działania projektowe zogniskowały się na rozwoju kompetencji z języka angielskiego, matematyki, przedmiotów przyrodniczych, kompetencji cyfrowych oraz przekrojowych – związanych z umiejętnością pracy zespołowej, innowacyjności i kreatywności. W okresie 01.02.2017-31.10.2018 przeprowadziliśmy zajęcia pozalekcyjne, w tym część w formule e-learningu, i pozaszkolne oraz wyrównawczo-dydaktyczne.

Aby uzyskać lepsze wyniki nauczania niezbędne jest podniesienie kompetencji kadry szkół. Dlatego w ramach projektu wsparcie zostało udzielone nauczycielom/kom. Przede wszystkim dotyczyło ono podniesienia  kompetencji  cyfrowych w nauczaniu przedmiotowym. Również skupiono się na rozwijaniu  umiejętności  związanych  z  nauczaniem  przedmiotów  przyrodniczych  metodą  eksperymentu. Kadra szkół uczestniczyła w warsztatach nauczania matematyki oraz innych przedmiotów z wykorzystaniem elementów logicznego myślenia i stymulowania kreatywności.

WYPOSAŻENIE  SZKÓŁ
W RAMACH
PROJEKTU  Podniesienie jakości edukacji
w Oleśnicy

Niezbędnym  elementem  osiągnięcia  celu  było stworzenie  w  szkołach  warunków  dla  nauczania  opartego  na  metodzie  eksperymentu. Podobnie – upowszechnienie  korzystania  z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Aby to zrealizować niezbędne było wyposażenie pracowni komputerowej i pracowni przyrodniczej. Kompleksowe wsparcie przyczyniło się do bezpośredniej poprawy wyników nauczania. Co więcej – również do trwałego podniesienia jakości edukacji w szkołach objętych projektem.

Aby wrócić do ogólnych informacji o pozyskiwaniu dofinansowań przez OPTIMĘ – KLIKNIJ TUTAJ 

ABY POWRÓCIĆ DO STRONY GŁÓWNEJ – KLIKNIJ TUTAJ

Skip to content