PODNIESIENIE JAKOŚCI EDUKACJI W LICEACH OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH W OLEŚNICY

Podniesienie jakości edukacji w liceach ogólnokształcących w Oleśnicy to projekt realizowany w okresie od stycznia 2017 r. do końca października 2018 r. Projekt złożyliśmy w odpowiedzi na konkurs w ramach Poddziałania 10.2.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 10.2.2 „Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – ZIT Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego”.
CELEM PROJEKTU Podniesienie jakości edukacji w liceach ogólnokształcących w Oleśnicy BYŁO:
- podniesienie kompetencji kluczowych i ukształtowanie właściwych postaw niezbędnych na rynku pracy uczniów I LO i II LO w Oleśnicy
- podniesienie potencjału szkół poprzez doposażenie w nowoczesne pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć z przedmiotów przyrodniczych oraz sprzęt TIK
- wzrost kompetencji nauczycieli w zakresie TIK i nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w sposób oparty o badania, eksperyment i logiczne myślenie
- wzrost kompetencji nauczycieli w zakresie nauczania w sposób stymulujący kreatywność i innowacyjność uczniów
ZADANIA W RAMACH PROJEKTU
Działania projektowe zogniskowały się na rozwoju kompetencji z języka angielskiego, matematyki, przedmiotów przyrodniczych, kompetencji cyfrowych oraz przekrojowych – związanych z umiejętnością pracy zespołowej, innowacyjności i kreatywności. W okresie 01.02.2017-31.10.2018 przeprowadziliśmy zajęcia pozalekcyjne, w tym część w formule e-learningu, i pozaszkolne oraz wyrównawczo-dydaktyczne.
Aby uzyskać lepsze wyniki nauczania niezbędne jest podniesienie kompetencji kadry szkół. Dlatego w ramach projektu wsparcie zostało udzielone nauczycielom/kom. Przede wszystkim dotyczyło ono podniesienia kompetencji cyfrowych w nauczaniu przedmiotowym. Również skupiono się na rozwijaniu umiejętności związanych z nauczaniem przedmiotów przyrodniczych metodą eksperymentu. Kadra szkół uczestniczyła w warsztatach nauczania matematyki oraz innych przedmiotów z wykorzystaniem elementów logicznego myślenia i stymulowania kreatywności.
WYPOSAŻENIE SZKÓŁ
W RAMACH PROJEKTU Podniesienie jakości edukacji
w Oleśnicy
Niezbędnym elementem osiągnięcia celu było stworzenie w szkołach warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu. Podobnie – upowszechnienie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Aby to zrealizować niezbędne było wyposażenie pracowni komputerowej i pracowni przyrodniczej. Kompleksowe wsparcie przyczyniło się do bezpośredniej poprawy wyników nauczania. Co więcej – również do trwałego podniesienia jakości edukacji w szkołach objętych projektem.
Aby wrócić do ogólnych informacji o pozyskiwaniu dofinansowań przez OPTIMĘ – KLIKNIJ TUTAJ