SZKOLENIA dla PRACOWNIKÓW CENTRÓW USŁUG SPOŁECZNYCH

Organizujemy szkolenia dla pracowników – obecnych oraz przyszłych – centrów usług społecznych. Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych przyjęta przez Sejm RP w art. 1. określa przede wszystkim funkcjonowanie Centrów Usług Społecznych, w tym:
1) zasady przyjmowania przez gminę programów usług społecznych;
2) zasady tworzenia, zadania, organizację oraz zasady działania centrum usług społecznych, zwanego dalej „centrum”;
3) zasady realizowania programów usług społecznych przez centrum.
Z pewnością nowe rozwiązania w obszarze pomocy społecznej mają zoptymalizować skuteczność wsparcia osób w trudnej sytuacji życiowej. Aby realizować te zadania centra usług społecznych potrzebują wykwalifikowanej kadry.
Kształcenie prowadzimy zgodne z zapisami ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 30 marca 2020 r. w sprawie szkoleń dla pracowników centrum usług społecznych. Robimy to, oczywiście, w oparciu o porozumienia z regionalnymi ośrodkami polityki społecznej. W celu spełnienia wymogów prawa zatrudniamy trenerów o określonym wykształceniu oraz doświadczeniu zawodowym.
SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW CENTRÓW USŁUG SPOŁECZNYCH: MODUŁY
1.
Zarządzanie i organizacja usług społecznych
1) centrum usług społecznych jako podmiot lokalnej polityki społecznej – przepisy prawa regulujące powoływanie, organizację i funkcjonowanie centrum;
2) problematyka usług społecznych w naukach społecznych (pedagogika, psychologia, nauki o polityce publicznej, nauki o zarządzaniu, nauki socjologiczne, w tym nauki o rodzinie);
3) definiowanie usług i ich odbiorców, metody realizacji i zarządzania usługami, tworzenie zintegrowanych lokalnych systemów usług społecznych;
4) metody prowadzenia rozeznania potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie usług społecznych oraz opracowywania diagnozy potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie usług społecznych;
5) usługi społeczne na rzecz osób, rodzin, grup społecznych, grup mieszkańców o określonych potrzebach lub ogółu mieszkańców;
6) programowanie lokalnej polityki społecznej w obszarze usług społecznych, z uwzględnieniem współpracy między- instytucjonalnej;
7) zarządzanie zintegrowanym lokalnym systemem usług społecznych, obejmujące planowanie, organizowanie, koordynowanie, realizowanie, monitorowanie i ewaluowanie usług społecznych;
8) realizowanie usług społecznych przez centrum usług społecznych przy pomocy publicznych i niepublicznych wykonawców usług społecznych;
9) gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie informacji o usługach społecznych realizowanych na obszarze gminy lub gmin – aspekty techniczne związane z rozwijaniem i koordynacją lokalnego systemu usług społecznych;
10) opracowywanie diagnozy potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie usług społecznych;
11) zarządzanie usługami społecznymi w kontekście wielokulturowości, psychologiczne uwarunkowania związane z do-świadczeniem migracyjnym;
12) rola organizacji pozarządowych w kształtowaniu lokalnego rynku usług społecznych oraz zasady współpracy z part-nerami społecznymi;
2.
Opracowanie i realizacja indywidualnych planów usług społecznych
1) centrum usług społecznych jako podmiot lokalnej polityki społecznej – przepisy prawne regulujące powoływanie, organizację i funkcjonowanie centrum;
2) zasady realizowania programów usług społecznych przez centrum usług społecznych;
3) problematyka usług społecznych w naukach społecznych (pedagogika, psychologia, nauki o polityce publicznej, nauki o zarządzaniu, nauki socjologiczne, w tym nauki o rodzinie) obejmująca definiowanie usług i ich odbiorców oraz personalizację i integrację usług;
4) metody rozpoznawania indywidualnych potrzeb osób zainteresowanych korzystaniem z usług społecznych oraz działań wspierających;
5) metodyka opracowania, realizacji i monitorowania indywidualnych planów usług społecznych;
6) praca w bezpośredniej styczności z mieszkańcami – metodyka, z uwzględnieniem zasady podmiotowości oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
7) korzystanie z informacji o usługach społecznych realizowanych przez centrum usług społecznych oraz dostępnych w centrum działaniach wspierających – aspekty techniczne związane z opracowywaniem indywidualnych planów usług społecznych;
8) zarządzanie usługami społecznymi w kontekście wielokulturowości, psychologiczne uwarunkowania związane z do-świadczeniem migracyjnym;
9) rola organizacji pozarządowych w kształtowaniu lokalnego rynku usług społecznych oraz zasady współpracy z partnerami społecznymi;
3.
Organizacja społeczności lokalnej
1) centrum usług społecznych jako podmiot lokalnej polityki społecznej – przepisy prawne regulujące powoływanie, organizację i funkcjonowanie centrum;
2) animacja i aktywizacja społeczności lokalnej oraz praca środowiskowa – aspekty praktyczne;
3) metody rozeznawania potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie działań wspierających;
4) kompetencje, zadania i funkcje organizatora społeczności lokalnej jako planisty, organizatora sieci społecznych oraz animatora lokalnego;
5) planowanie rozwoju społeczności lokalnej, w tym opracowywanie i aktualizacja planu organizowania społeczności lokalnej;
6) metodyka pracy ze społecznością lokalną, z uwzględnieniem wolontariatu, samopomocy, wsparcia sąsiedzkiego oraz współpracy z podmiotami prowadzącymi na obszarze działania centrum usług społecznych animację lokalną lub inne formy pracy środowiskowej;
7) doświadczenia ośrodków pomocy społecznej w pracy ze społecznością lokalną;
8) gromadzenie informacji o dostępnych dla mieszkańców działaniach wspierających – aspekty techniczne;
9) zarządzanie usługami społecznymi w kontekście wielokulturowości, psychologiczne uwarunkowania związane z do-świadczeniem migracyjnym;
10) rola organizacji pozarządowych w kształtowaniu lokalnego rynku usług społecznych oraz zasady współpracy z partnerami społecznymi;
Rzecz jasna możemy zorganizować również inne szkolenia potrzebne do podniesienia kompetencji pracowników jednostek opieki społecznej. W rzeczywistości nasz potencjał kadrowy zapewnia gotowość zrealizowania szerokiej gamy szkoleń, w tym:
1. Wypalenie zawodowe. Jak z nim walczyć?
2. Techniki komunikacji w relacji z klientem opieki społecznej.
3. Projekt socjalny – podstawy teoretyczne i praktyczne wykonanie.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zadzwoń już teraz. Bez wątpienia nasza oferta jest szczególnie korzystna, bowiem umożliwiamy zdobycie kwalifikacji w formie zdalnej. Aby uczestniczyć w szkoleniu, wystarczy dysponować komputerem i stabilnym łączem Internetu. Jakkolwiek wiele gmin planuje przystąpić do organizacji centrów usług społecznych, wciąż nie wszystkie osoby tam zatrudnione przeszły niezbędne szkolenia. W związku z tym, zachęcamy regionalne ośrodki do nawiązania współpracy z naszą instytucją szkoleniową. Dzięki temu możliwe będzie przeszkolenie w odpowiednim czasie potrzebnych kadr.
Aby zapoznać się z ofertą innych naszych szkoleń KLIKNIJ TUTAJ
Ponadto zapraszamy do zapoznania się z ofertą studiów podyplomowych oraz wyższych z zakresu pomocy społecznej. Podobnie jak nasze szkolenia, studia te można również realizować w formule on-line.Zapraszamy do kontaktu telefonicznego, jak również mailowego. Wszystkie dane znajdziesz w zakładce KONTAKT.